28 mars..

Goddag!
Här ligger jag i soffan och är sjuk. Tänkte skriva lite vad vi gjort sen i torsdags. 

Torsdags så var jag på 6 års kontroll med Evelyn. Hon klarade alla testet jätte bra och sen fick hon vaccin. Hon hade tjatat om sprutan flera dagar, men när väl sprutan kom fram så vägrade hon och ville inte ta den. Vi försökte ett bra tag, men tillslut fick vi ge den ändå och jag fick hålla fast henne. Hon hade/har ont i armen och tyckte inte det var kul alls. 
På kvällen sen började jag få en jätte jobbig hosta. Tommys mamma, Nisse och Fredde kom till oss och jag kände mig helt muck. När dem åkt så tog jag en temp och såklart hade jag feber. Inte jätte hög men 38,3 är jobbigt för mig. Natten var okej. 
Fredagen var sjukt jobbig. Orkade inte ett skit och mådde så jäkla dåligt. Låg i soffan hela dagen. 
Vid 7.00 tog jag en Ipren för då klarade jag inte smärtan i musklerna längre och den gjorde så jag orkade äta frukost. När den gick ur kroppen så kom febern tillbaka och låg då på 40,1 grader och det var hemskt. Jag trodde fan jag skulle dö. Jag frös så mkt, hade två täcken och två filtar. Ändå frös jag så jag nästan skakade. Ipren hjälpte inte så fick ta alvedon av bebisarna, sån man dricker. Dem hjälpte lite iaf. Febern gick ner till 38,5 och fy vad jag svettades då. Sov hela tiden nästan. Men kan säga att det var den värsta dagen på länge. 
Idag mår jag inte helt bra heller, men betydligt mkt bättre än igår. Hostan är kvar och jag har så ont i magen, ryggen och bröstkorgen för att jag hostat så mkt. Orkat vara uppe lite mer idag, men är helt matt i hela kroppen. Tur att Tommy vart hemma och kunnat ta hand om bebisarna, för det skulle jag aldrig klarat själv. 

Tror varken Tommy eller bebisarna är vana vid att jag bara ligger. Tommy har fått ta hand om allt själv. Han klagar iaf inte men tror han tycker det är jobbigt. Alltid jag som lagar mat, städar och fixar. Det är garanterat influensan jag fått! Inte en vanlig förkylning iaf.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback