22 mars..

Godkväller..
Nu ligger jag äntligen i sängen efter en lååång dag. Jag har haft världens energi och har inte haft ont varken i rygg, axel eller handled. 

Igår kväll så fick Tilma feber, den steg så fort att hon kräktes. Så hon och Tommy sov ute i vardagsrummet. Ifall det skulle vara magsjuka (som det inte var) och slippa få kräker i vår säng. Men det blev inget mer sånt. 
Idag har hon legat med hög feber hela dagen och bara sovit. Hon har legat mellan 39,6-40,3 grader hela dagen. Fick alvedon vid 14 tiden. Pappa/morfar och Elisabeth kom hit på en fika efter hennes alvedon. Så hon orkade komma upp och äta lite glass. Sen däckade hon när dem gått och sover än. Bar nyss in henne till vår säng. Tommy får sova på soffan. 

Hon har sagt flera ggr idag: "jag vill bli frisk". Det förstår jag, inte kul alls med feber. Hon har lite hosta också. Så får se vad det blir av detta. 
Evelyn är hos sin pappa. Tilma skulle också dit men vi valde att hon får stanna hos oss nu är hon är så sjuk. Ska inte behöva flytta på sig när hon inte orkar gå.. Imorgon kommer dem och hämtar henne. 

Jag har haft en sjuk energi idag och har hållt igång hela dagen. Vikt tvätt, tvättat och hängt två maskiner med tvätt, dammsugit (fast jag storstädar igår 😝), lagat mat, rengjort diskmaskinen, spelat spel med Evelyn och vanliga sysslor som tex, bäddat sängar, plockat med disk, tagit hand om barnem och ja sånt... Hoppas energin är samma imorgon. Tänkte ta med bebisarna ut på en promenad, dem har inte vart ute i helgen då dem vart sjuka. Men imorgon blir det en promenad. 

Nu ska jag sova, natten kan bli lång! 
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback