Avleda sina barn..

Satt nyss och tänkte på länken jag delade i mitt förra inlägg.. 
Jag är expert på att avleda mina barn. Har man 4 barn som gråter, skriker, skrattar, pratar högt och bara tjatar.. Då är det såklart lättast att avleda dem med tex tvn, padden eller dockorna. Men jag känner inom mig hur fel det verkligen är. Om tex Tilma slår Evelyn så Evelyn blir ledsen eller tvärtom, då måste jag försöka sätta mig in i Evelyns känsla och förstå henne istället för att bara ge henne en kram, säga till Tilma och sen säga nu är allt bra när Tilma sagt förlåt. Men skulle någon slå mig så kanske inte ett förlåt och en kram bara tar bort min känsla. Jag måste börja tänka steget längre och försöka sätta mig in i mina barns känslor och förstå dem mer. Men jag är en sån otroligt stressad människa och de påverkar nog mig och mina vardagssysslor och känslor. 
Sen är det klart att ibland måste man ju såklart avleda känslorna.. Det är ju inte okej att vara arg och slå eller såra folk. Då måste man ju in och försöka avleda och se om man kanske kan få ut barnets arga känsla utan slag. 
Men detta ska jag ta till mig mer och försöka jobba på. Tror att detta kan lätta på stämningen och att alla får bättre känslor. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback