12 februari..

Godmorgon, har precis gått upp ur sängen. Trött och känner mig inte alls utvilad. Ont i hela kroppen och huvudet känns tungt. Men ska ta min medicin och sen en kopp kaffe så borde jag bli lite piggare. 

Nu på morgonen läste jag en "artikel" som var en väldigt intressant grej som de flesta föräldrar gör. 
"Att avleda ett barn!" 
http://petrakrantzlindgren.se/2015/02/10/titta-en-rod-bil-om-varfor-vuxna-avleder-barn-och-varfor-barn-ogillar-att-bli-avledda/

Tycker att den är värd att läsa. För jag tror egentligen på att avleda ett barn. Men gör det av den enkla vägen automatiskt. Vem orkar med gap och skrik tex? Men tänk om man själv är ledsen och någon säger "titta på tvn det är ditt favoritprogram." En vuxen går inte på den avledningen men det tror jag barn inte heller egentligen gör, men känner sig tvungna att lämna sin känsla kvar inom sig. Om barnen får vara klart sin känsla så tror jag att barnets psyke som stress och sånt blir bättre. Alla måste få visa sina känslor. Alla kan inte vara på topp jämt!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback