26 oktober..

Hello! Här var det ett tag sen jag skrev. Men denna helg har vart totalt fullspäckad. 

Fredag: då mötte jag upp Tommy vid tåget och vi åkte vidare till Örebro och ut till marieberg. Där vi shoppade, åt och jag klippte mig. Vi kom hem ganska sent.. Så när vi kom hem fixade vi i ordning en kycklingsallad som jag skulle ha med dagen efter till högskoleprovet. 
Lördag: upp tidigt.. Mileja hade hög feber. 
Anna kom och hämtade mig och vi åkte till Lindesberg för att göra högskoleprovet, gick inte alls bra! Men men! När jag kom hem så var Mileja inte alls pigg. Så ringde 1177 och var tvungen att åka till akuten. Där var det fullt med folk, inte så konstigt en lördag kväll. Var väl där 19.30 ungefär. Där låg febern på 39,2 , pulsen på 178 och crp på 90. Sen hade hon skyhöga vita blodkroppar.. Även röda och vita blodkroppar i urinet. Så nu behandlas hon mot njurbäckeninflammation. Så tråkigt om hon får samma problem som Tilma haft. Vi var väl hemma vid 2 tiden på natten iaf. 
Söndag: upp ganska tidigt efter lite sömn. Åt rostade macka med trattisar på.. Sen kom Anna och hämtade mig och vi åkte på loppis. Köpte nytt vardagsrumsbord :) 
Sen åt vi från pizzan idag. Har även städat hela lägenheten.. 

Nu sitter jag i soffan med Mileja sovandes i famnen, hon har 39.0 graders feber just nu. Hoppas verkligen den är borta tills imorgon. Barnläkaren ska ringa imorgon också om urinodlingen. 
Ne nu ska jag väcka Mileja, annars somnar jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback