11 maj

HEMSK dag! Haft ångest och vart så orolig för Nemi :( igår på morgonen så började Mileja få diarré och hade det hela dagen. Hon var iaf pigg. Men igår kväll så fick Nemi diarré, men båda bebisar sov hela natten. På morgonen fortsatte deras diarré men Nemi vart slö och bara hängde, hon orkade inte hålla upp huvudet och armarna bara hängde.. Det var som att hålla en nyfödd bebis. Hon tempade 38,0 grader. Så vi ringde 1177 och hon tyckte vi skulle åka in. Det gjorde vi. Vi kom till akuten 14.00.. Hon vart prio 1 där men ändå tog allt sån tid :( en barnläkare på hela akuten och förlossningen, så han fick springa emellan. Febern hade höjds till 38,6.. Vikten var i onsdags 4985 gram och idag 4910 gram, så hon har gått ner i vikt också :(
Första provet dem gjorde var att ta kissprov. Det värsta jag vart med om i hela mitt liv. De stack en stor nål i magen in i kissblåsan.. Hon skrek så mkt och jag höll på att börja gråta. Det skar ända in i hjärtat och jag var nära att slå till barnläkaren. Men vet ju att proverna måste kollas. Det värsta var ju att hon hade precis kissat så han fick inget kiss och hon måste göra om det där imorgon :( jag gråter av tanken! Sen stack dem henne i foten för blodprover, inte lika hemskt men hon vart jätte ledsen! 
Proverna visade både bra och dåligt. Sänkan var förhöjd och något mer prov var det.. Så barnläkaren ville ha kvar henne. Så båda bebisarna vart inlagda och Tommy blev kvar där. Jag kom precis hem.. 

Jag har sån ångest att jag har ont i hela bröstet. Ville inte lämna dem, men bara en av oss fick stanna och imorgon fm kommer Evelyn och Tilma hit.. Jag vet att Tommy klarar sig själv med dem, men kommer sakna dem så sjukt mkt! 

Ne nu fortsätta se hockeyn sen sova :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback