Livet som mamma...

...livet som fyrbarnsmamma! Livet som tvillingmamma! det är obeskrivligt, drömmer jag?? 
Nej, jag gör ju inte det.. Tre graviditeter, fyra barn! Sån känsla, sån glädje. 

Tänk att de här fyra tjejerna är mina.. Mitt kött och blod! 

Evelyn 5 år och 1 månad: tar sånt ansvar och bryr sig om allt och alla. Hon skulle aldrig kunna vara dum mot någon. Man kan säga att hon är för snäll ibland! 
Hon är energisk och älskar att springa.. Springer nästintill hela tiden..

Tilma 3 år och 5 månader: ett riktigt busfrö som vet exakt vad hon vill. Gillar att bråka med storasyster. Men även Tilma har sina goda sidor... Hon har lärt sig så mkt, en sak som jag tycker är stort är att hon har lärt sig säga förlåt och fråga hur det gick om hon/man gör sig illa.. Det kunde hon inte förut.
"Envis som en gammal get" som Lottas pappa säger! Slutade självmant med napp och snutte vid 2,5 års ålder.. Blöjfri vid 2 år och 8 månader på dagen och på natten vid 3 år och 3 månader.. Ingen olycka alls! 

Nemi 4,5 månad: glad jämt, gråter aldrig! Sällan att hon skriker. När hon sovit vill hon sitta i famnen, annars protesterar hon. Sover hela nätterna, 20.00-6.00.. Älskar att ligga på mage och titta runt. Babblarna är en favorit också. Sitta i knät går ibland, helst ska hon bara stå.. Sitter utan stöd i några sekunder.. 

Mileja 4,5 månad: en liten envis bebis.. Skriker sällan, gråter mer då. Kan bli jätte ledsen, men går över fort. Älskar att man klär av henne och byta blöja älskar hon. Torr blöja ska det vara hela tiden! Om hon får bestämma ;) 
Älskar sin elefantsnutte.. Börjat med napp igen efter 2 månaders uppehåll. Nu släpper hon den inte! Tycker om att titta ut genom fönstret.. Skrattar så hon inte får luft ibland. Inte lika stark i nacke och ben som Nemi.. Men tycker om att ligga på mage.. Babblarna är också kul att se!! 



Älskar er mina fina flickor, ni betyder allt för mig!!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback