Smärta!!

V.36 (35+0)

Jaha en liten uppdatering om hur jag känner just nu.. Varning för mkt gnäll!!

Kan börja med att skriva att det är en otrolig känsla att ha två i magen. Både i hjärnan och magen. 
Hjärnan vet att vi ska få två bebisar, men den kan inte fatta det!
Magen vet att det är två bebisar där i som sparkar åt varsitt håll, men fattar inte att jag inte är lika rörlig längre.. 

Ja, nu börjar gnället!
Har jätte jätte ont, då menar jag verkligen jätte ont i ljumskarna och blygdbenet. Ryggen står jag ut med. Men ljumskarna gör så ont att jag kan knappt röra mig längre. I sängen ligger jag bara på sidorna. Rygg går inte längre. Och höfterna mår inte bra av belastningen. Men sen att vända sig på natten är katastrof, det gör så ont att jag nästan gråter av smärta. Ta sig upp på toa är inte heller det lättaste. Det känns som ljumskarna ska gå av eller redan har gjort det. 

Sammandragningar har jag hela dagarna, men dem är inte så farliga. Det känns bara som att magen drar ihop sig och jag måste stanna upp. 

Fredag till lördag natt fick jag riktiga förvärkar och jag var rädd att det skulle sätta igång. Det gjorde ont och ett riktigt tryck nere i ryggen samtidigt som magen vart stenhård och gjorde ont.. Det kom några såna värkar, så jag gick upp och rörde mig och tog en Alvedon. Så det gav sig. Skönt!!

Annars mår jag faktiskt ganska bra. Har lite problem med humöret. Men vem kan inte få det? När man har ont ständigt och försöker fixa med saker ändå. Man blir ju frustrerad på sig själv. Jag längtar tills dagen är här samtidigt som jag känner att tiden innan är värdefull och tiden behöver inte gå jätte fort nu. 
Imorgon ska jag på ultraljud och läkarbesök. Se så dem växer som dem ska :)

Ja här har ni en update om hur jag känner lite i min vardag ;D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback