15 december..

Måndag kväll... äntligen!!! Denna helg har vart hemsk. 

I fredags hade vi iaf en mysig dag. På em gick vi till dagis och tittade på luciatåget. Evelyn & Tilma var lucior. 
Mina fina små tjejer.. 

Efter det så tog vi alla en promenad till affären. Vi köpte lite gott till kvällen. Evelyn & Tilma tog inte så mkt godis. Men lite iaf. När vi kom hem så lagade vi mat och fixade. Evelyn ville knappt äta, hon hade ont i benet och var mätt.. Klart hon fick ju äta godis innan. Men dem kollade på film och åt lite popcorn tills Evelyn somnade på soffan. 

Vi gick alla och lade oss och sov.. Skönt efter en lång vecka. Vid 3 tiden på natten började hon ropa och ville ha vatten ett par ggr. Sen började hon må illa och kräktes i sängen. Hon vart helt förstörd och rädd. Tommy räddaren i nöden fixar kräkerna som jag verkligen inte klarar.. Sen sover Evelyn på en madrass på golvet i tv-rummet och Tommy i soffan. Jag hade svårt att somna om men sov väl till 8 kanske. Kommer upp och Evelyn kräks igen. Tog en temp på henne då hon var glödhet, den låg på 40,5 grader.. Hon gillade inte att hjärtat slog så hårt... 

Hon låg hela dagen... Hon hade sjukaste huvudvärken och mådde skit. Vägrade dricka och äta. Vi försökte få i henne vätska men hon tog inte emot. Vid 15 tiden kräktes hon igen. 
Sen sov hon till 18 då hon bara låg och stirrade, fick inte kontakt med henne, hennes ögon var öppna och rörde sig inte då jag var vid henne och svarade inte på tal. Sen föll hennes ögon iväg och man såg bara vitan. Ringde 112 och en ambulans kom. Hon fick alvedon och vätska av dem och piggnade på sig. Men fick åka in till akuten. I ambulansen mätte demblodtryck som låg på 108/64 och mätte syret som låg på 98.. Satte på ett magiskt plåster i armvecket.. En fin nalle fick hon också. Så duktig och stretade aldrig emot. Inne på akuten lämnade hon prover.. De var oroande över hennes utslag i ansiktet.

Det var fler små små prickar som inte syns på bilden. De undersökte så det inte var hjärnhinneinflammation. 

Det var det inte, men vi fick stanna ett tag för att se så inte utslagen blev värre. Men vid 00.00 kom sjuktaxi och hämtade oss. Eller sjuktaxi var det väl inte, han som körde hem oss lurade oss. Sjukresan skulle gå på 125:- men det blev visst 777:- ist. Men vägrade betala. Så ja nu ska han anmäla mig. Men ringde till akuten och nu är allt under utredning. Kul.. Väl hemma somnade jag och evelyn runt 2 tiden och sov till 8.. Söndagen skriver jag om imorgon, nu ska jag sova! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback