Tröttast i stan :)

Ligger i sängen och är sjukt trött. Tommy sitter och spelar. 
Strax innan lunch hade jag telefontid med vårdcentralen. Pratade lite om Mileja. 
Hon har alltid sen hon föddes vart flåssig och andats snabbt. Hon får ibland andningsuppehåll när hon sover och måste ibland kippa efter luft. Men vi har ändå inte tyckt det kännts akut.. Igår så blev hon blå under fötterna och i handflatorna (hon var inte kall). Tänkte om hon syresätter sig dåligt. Men vi ska ju på 6 månaderskontroll på tisdag, så vi tänkte fråga då. Sen idag på förmiddagen så vart hon blå/grå om läpparna. Så då kände jag att jag ringer till vc iaf och hör vad dem säger. 
Syns dåligt på bild, var värre i verkligheten. Läpparna var mer blå.. Bilden är tagen precis innan det försvinner. Skitsamma..
Sköterskan på vc skrev upp allt jag sa och ville sen rådfråga på BVC. Så hon ringde upp mig igen efter hon pratat med BVC. De hade ringt till barnmottagningen på usö och dem ville träffa henne för att utesluta hjärtfel. 
Så Tommys mamma var så snäll och körde. De ville ha in henne så fort som möjligt. 
När vi kom dit fick vi komma in ganska så snabbt. Sköterskan kollade massa saker. 
Syresättningen: 100
Temp: 37.7
Puls: 120
Andning: 50 andetag/min

Så allt såg bra ut. Sen kom läkaren in och lyssnade på henne och kände och klämde. Mileja gillade honom, hon log så stort. Han tyckte att hon gjorde hans dag till det bättre :) hjärta och lungor lät bra. Men han utesluter inte hjärtfel föralltid, men nu tyckte han att allt såg bra ut och om det skulle komma tillbaka eller visa mer tecken på hjärtfel så skulle vi komma tillbaka. 


Det var de.. Imorgon bär det av till Örebro. 
Godnatt ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback