Vården?!

Tänk om man kunde få den hjälp man ville hos vården. Är så trött på allt! Tilma har ju jätte problem med sina urinvägar och har upprepade urinvägsinfektioner och njurbäckeninflammationer. Kan inte ens hålla räkningen på hur många ggr hon har gaft detta nu, fingrarna räcker iaf inte till längre.. Hon fick äta antibiotika 200 dagar i förebyggande syfte för ett år sen ungefär.. Ni kan ju tänka er hur hennes mage mår.. Jag kan inte minnas att hon någonsin haft bra bajs, hon är lös varje gång hon bajsar.. Nu är hon resistent mot en eller två antibiotiker, kommer inte ihåg. Hennes kiss luktar så illa varje gång hon kissar och hon har så ont i magen att hon vaknar på nätterna och kvider. Men hennes yttre visar en glad Tilma som vant sig vid all smärta.. Jag har säkert mer smärta i mig än hon.. Den 25 juni var vi till barnmottagningen och skulle lämna kiss som skulle vara fint efter hennes njurbäckeninflammation som hon hade i mars. Men det var urinvägsinfektion då oxå. Men nu sa dem att hennes kropp är så van vid urinvägsinfektionen att kroppen inte ger ut några som helst symtom på det längre.. Sen sa läkaren att han tyckte Tilma var ett starkt barn som är så glad fast hon vart mer sjuk än frisk sen hon föddes! Men nu efter den 25 juni har vi inte gjort nå mer tester, men jag är säker på att stackars Tilma haft UVI sen dess. Nu mår hon okej, hennes kiss luktar illa, hon har fruktansvärda magsmärtor. Hon vaknar på natten och bara kvider och när vi gick till dagis igår så la hon sig på marken i fosterställning och kved... Som vårdcentralen sa så kanske hon bara kör med det, alltså hittar på! Eller att hon inte får i sig tillräckligt med mat så hon är hungrig för jämnan.. Ja jag vet inte och orkar inte detta längre.... inte för att jag tror att Tilma vaknar på natten och tänker nu ska jag jäklas och låtsas ha ont i magen... för två veckor sen kom Tilma till mig och sa att hon hade jätte ont i magen och jag svarade men du kanske är bajsnödig! Då skrek hon till mig att hon inte är bajsnödig och inte vill ha ont i magen... hon fyller 3 år i februari.... Men visst hon hittar på! Det gör ont i hela mig :(
 
Har iaf lämnat in kiss på vårdcentralen nu mot deras vilja. Eftersom de inte vill ha hand om henne... Men fick en tid till en läkare 15.30 idag... Jag har nog bestämmt mig för att utbilda mig till läkare så jag kan fixa detta själv!!! Trött på allt!
 
En bild från idag!

Kommentarer
Nic säger:

Försök få i henne citronvatten / tranbärsjuice ! Stackars liten :((

2013-11-28 | 20:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback