Torsdag!

Godmorgon :)

Ligger i sängen igen efter att ha ätit pannkaksfrukost. Vi hade kvar så då värmde jag dem. 
Inatt har jag sovit dåligt. Igår kväll var jag så trött att jag höll på att somna framför tvn hela tiden. När vi väl lade oss så kunde jag inte somna, Tommy masserade min rygg och sen somnade han. Jag hade ont i magen, eller jag har jätte ont i äggstockarna. Tror iaf att det är dem. Bebisarna sparkade sjukt mkt. Det är mysigt, men svårt att somna. Låg jag på sidan så kände jag dem sparka ner mot sängen, låg jag på rygg fick jag sammandragningar osv... Tillslut somnade jag.. Men vaknar flera ggr av att jag har ont överallt. Tänkte lite på vad barnmorskan sa igår. Typ att nu ska man vara beredd på allt. Tvillingarna kan komma och minsta jag känner mig orolig så ska jag kontakta förlossningen. Men om jag får ont i magen, så vill jag ju inte ringa och störa förlossningen. Men det är tydligen bara dem som tar emot mig nu :S allt känns så overkligt! 
Bebisarna har sparkat hela morgonen så vaknade tidigt. Men tror dem sover nu, så ska vila en stund. 
Skillnaden på en bebis och två bebisar i magen är roligt att tänka på. Eftersom jag har vart gravid två ggr redan. Men just när dem sparkar så är det skillnad. Ena bebisen sparkar åt vänster och andra upp mot höger. Hade jag haft en bebis i magen och jag kände det så skulle jag tro att den gått av eller är super vig. Det är en speciell känsla när dem sparkar samtidigt. Men det är så mysigt oxå. Tvåan börjar nå mina revben och det är mindre mysigt... mina revben redan? Är ju bara i V.25 :O hallå, jag är sjukt stor!! Barnmorskan sa att jag var jätte stor och hade hon inte vetat att det var tvillingar så hade hon trott jag vart höggravid! Det känns ju bra! Haha hur stor kommer jag att bli egentligen?? Folk kommer tro jag är i V.55 när jag är i V.35 :P haha 

Ne nu ska jag vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback