Pottan!

Fick komma till lasarettet idag med Tilma. Så vi åkte in och dem ville ta ett nytt kissprov. Jag sa till dem att Tilma kissar inte i mugg eller på potta. Hon har aldrig gjort det fast hon försöker varje dag. Så hon kom med en påse fast dem helst inte vill sätta det. Men Tilma skrek att hon ville inte ha påsen. Det gör ju ont att ha den och att dra bort den sen. Men då frågade sköterskan om hon ville kissa på pottan istället då.. Det ville Tilma. Så vi fick in en potta på rummet och lite saft. När Tilma började bli kissnödig så ville hon ha blöjan, men jag sa att då måste hon ha påsen. Så efter sammanlagt 30 min så kissade hon på pottan!!! Snacka om att jag blev stolt och hon fick jätte mkt beröm. Fyra sköterskor kom in och klappade händerna. Tilma var så stolt och glad! Hon sa det till alla hon träffade där.. 


Nu här hemma springer hon naken och pottan står framme. Nu ska stora tjejen bli blöjfri... :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback