Akuten!

Idag ringde jag till vårdcentralen och ville bli undersökt. Jag vart jätte förkyld igår och sen på em så började jag få svårt att andas. Natten var hemsk och det blev inte mkt sömn. Fick en tid på VC 11.30. Där hon tog blodtryck, lyssnade på hjärta och lungor, tittade i öronen och halsen, lämnade prover.. 

Blodtryck: 110/60
Crp: 21

Men jag hade ett blåsljud på hjärtat och hon ville utesluta propp i lungan, så hon skickade mig till akuten i Linde. 

Kom till akuten ca 14.00 och fick ett rum på en gång. Fick göra EKG som visade att mitt hjärta slog snabbt och lite i otakt. De tror att det kan vara för att jag är gravid och lite stressad över andningen. 
Sen tog de min syresättning, puls, blodtryck och massa blod. Fick ha kvar nålen ifall de skulle behöva använda den senare. 

Syre: 97
Puls: 125
Blodtryck: 130/70
Crp: 30
Temp: 37,6

Läkaren tyckte iaf att jag skulle göra en skiktröntgen. Så fick vänta en halvtimme på att få gå dit. 


När jag kom in där togs jag emot av en kille och tjej men i glasrummet bredvid satt fyra unga killar. Ja la mig på "britsen" och fick instruktioner om att apparaten kommer tala om för mig vad jag ska göra. Sen att när de sprutar in kontrast i infarten i armen på mig så kan jag känna mig varm och som att jag kissar på mig. Och det var så hemskt, bland den värsta känslan i hela mitt liv. Jag vart sjukt varm i kroppen och jag trodde verkligen att jag kissade på mig. Kändes som att jag skulle svimma och började kräkas efteråt. När jag mådde bättre gick jag tillbaka till akuten. In på rummet och vänta på svar. Läkaren kom efter en halvtimme och sa att det såg bra ut. Men att jag har hjärtsäcksinflammation och lungsäcksinflammation. Han ville och tror att jag klarar av det utan antibiotika. Han tänkte på bebisarna. Men skulle jag få feber så måste jag åka in igen.. 

Ja det var min eftermiddag :) har iaf mått bättre. Men mår inte jätte dåligt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback