Graviditet med tvillingar!

För det första så var inget planerat och jag gick på p-piller. Jag började känna mig gravid i början av juni, då slutade jag med mina P-piller och väntade och skulle se om min mens skulle komma. Men kunde inte hålla mig med att testa mig. Gjorde ett gravtest 3-4 dagar innan mensen skulle komma. Det visade svagt. Försökte inte tänka så mkt på det eftersom jag var inne på att plugga till hösten. Men mensen kom aldrig. Sen kom tröttheten som ett jobbigt brev på posten. Den var hemsk. Vissa dagar tog jag mig inte upp ur sängen mer än till toaletten. Stackars Tommy fick ge mig mat i sängen ibland. Illamående kom bara några dagar efter. Mådde illa hela dagarna från vecka 7-10 sen var det bara illamående på kvällarna och det har jag fortfarande. Illamåendet var/är mkt värre än att vänta än. Men jag tänkte ju inte så mkt på det. Det som jag tyckte var så konstigt var att jag kände att livmodern är stor för att vara så kort. Så jag tänkte att jag har nog gått längre än jag tror. Vecka 10 skrev jag in mig hos BM. Då bokade vi en tid till kub. Mitt blodtryck var dåligt, 90/50. Mina järndepoer var jätte dåliga. Så började äta järntabletter i v.10. Tänk då oxå att jag har jobbat 100% inom äldreomsorgen hela sommaren. Känner mig stolt över mig själv att jag klarat det, med min trötthet och illamående. De ända som vetat detta från start är Anna och Tommys bästa vän.
På kub så la jag mig på "britsen" och förväntade mig EN frisk liten krabat. Hon grejade på magen med ultraljudet. Och säger -ser ni vad jag ser? Jag tänker "är det ingen bebis där i? Eftersom jag bara gjorde det där svaga gravtestet!" Men vi svarar -nej! Sen visade hon två runda saker. Jag frågar: är det två st? Hon skrattar till lite och svarar -här har vi huvud ett och här huvud två!
Chocken som kom då var att jag nästan började gråta och skratta. Så hon fick lämna oss i fred en stund så vi fick lugna oss lite. När hon kom tillbaka så gjorde vi klart allt och allt såg bra ut. De var ungefär lika stora, ena var lite lite mindre. Och hon tror att det är tvåäggstvillingar, men vi ska kolla mer på det nästa gång. :)

Det var lite och kanske mest ett rörigt inlägg :D haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback