Ska snart sova!

Jag är trött men ändå pigg.
Jag vilade 1 timme tidigare idag och jag brukar inte göra de. Så det är väl därför..!

Inskolningen på dagis går jätte bra för Tilma. Hon älskar att vara där och finner sig direkt.
Så fort hon ser dagiset så blir hon jätte glad och sprallig. Och det känns så skönt. Jag tror att det kommer gå bra nästa vecka när hon ska vara där själv.
Jag kommer nog tycka det är mer jobbigt.

Utvecklingen går frammåt, hon går inte än, men försöker ställa sig upp själv och klarar att stå i ungefär 10 sekunder. Så det dröjer nog inte länge innan hon går.
Hon säger nå fåtal ord som tex titta, mamma, pappa, lampa, bäpple, baon (ballong), hallå, hej mm...
Hon vinkar och säger hallå i telefoner. Hon kan borsta sitt hår själv och äter själv med sked.



Tänkte oxå skriva lite hur det utvecklingen går för Evelyn.
Hon går på pottan/toaletten. Hon har nu vart blöjfri på dagen i över 3 månader och blöjfri på natten lite mer än 2 månader. Hon är så duktig. Hon tar ansvar för sig själv och städar sitt rum på kvällen och har ordning. På morgonen bäddar hon sin säng. Visst det blir inte jätte snyggt men hon försöker och det är huvudsaken.


Ja ne nu ska jag se klart "Kniven mot strupen". Sen ska jag sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback