Dag 1 utan napp!

Evelyn älskar ju napp och har gärna den i munnen dygnet runt medans Tilma bara har tagit nappen för att vi har gett den till henne.

Men igår bestämde vi oss för att ta bort den och i detta fall så blev det att ta bort den helt. Inget trappa ner...

Tilma har klarat dagen jätte bra.
Evelyn skrek imorse när hon inte fick den, och då menar jag verkligen SKREK. Men efter fem minuters gap och skrik så accepterade hon detta. Sen gick det bra tills hon vaknade efter middagsvilan, då tjatade hon om den i 5 minuter, lite tårar. Men sen gick det bra.
När jag la henne för att sova så frågade hon om den, men jag sa nej. Då sa hon: - Jag är en stor flicka och behöver inte nappen. Sen somnade hon.

Så dag 1 avklarad, men inte natten. Som säkert kommer bli jobbig. Eftersom då har hon säkert glömt bort lite och tänker att hon bara har tappat bort den i sängen.
Nu gäller det att man inte ger med sig och ger henne nappen igen. Dom säger att dom tre första dagarna kan vara jobbiga, men sen brukar det gå över, så jag hoppas på det.



Jag är så stolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback