Dag 12 - Mina barn

Evelyn är född 25 maj -09. Jag gick över 4 dagar med henne, hennes födelsevikt och längd var: 3160g och 49cm. Kom aldrig igång med amningen så fick bli kavr på bb 2 nätter.
Hon var en underbar bebis som aldrig skrek och sov hela nätterna. Hon blev äldre och lärde sig mkt. Hennes första leende var 22 juni -09. Den dagen smälte mitt hjärta! Hon har fått mina dagar att se ljusa ut och en anledning till varför man vill stiga upp om dagarna. Hon är mitt liv och jag älskar henne så otroligt mkt.
Idag så är Evelyn snart 2 år, om 10 veckor och 4 dagar för att vara exakt. Herregud, tiden går så fort. Man hinner lixom inte med, käns som man missar massa tid och glömmer bort. Tur man har massa kort och filmer... Hon är väldigt duktig på att prata och har alltid vart, hon började prata redan vid 6 månaders ålder. Nu pratar hon i meningar och man förstår henne nästan jämt. Dom på bvc säger att hon är jätte duktig och är som en 2½ åring i sättet. Hon kan räkna till 10 utan problem. Haha så gulligt!!
Hon går på dagis 15 timmar i veckan men gick mer när jag jobbade förut. Hon började på dagis dagen efter hennes 1års dag. Och hon har alltid älskat de, hon trivs som fisken i vattnet!
Jag älskar henne mest av allt.

 


Tilma är född 2 februari -11. Hon kom 5 dagar för tidigt, hennes födelsevikt och längd var 2855g och 48cm. Vi åkte hem från förlossningen efter 6 timmar.
Hon är oxå en underbar bebis som aldrig skriker men som tyvärr vaknar om nätterna. Hennes första leende kom 3 mars. =)
Hon har inte vart ute i världen så länge men har hunnit vart med om hemska saker redan. 2 dagar efter hon föddes så blev hon lite förkyld men gick över. Sen haft/har RS-virus. Och det har vart en pers för henne. Hon har vart inlagd på sjukhus och blivit sondmatad och inhalerat syrgas. Hon gick ner lite mer än 200g på två dagar. Så hon har vart riktigt dålig!
Jag som mamma har mått riktigt dåligt över detta, för en liten liten bebis ska inte ligga så sjuk som Tilma har gjort. Inga barn över huvudtaget ska inte ligga så sjuka. Men hon är väl på bättringsvägen men klarar sig knappt utan syrgas nu heller.
Jag älskar Tilma mest av allt. Hon får oxå mina dagar att se ljusa ut.

 


Jag älskar mina barn över allt annat!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback