Godmorgon!

Jaha Tilma vaknade halv 6 och ville äta, men vägrade somna om efter. Jag fick henne att somna om vid tjugo i 7, fast då kom Evelyn upp. Så roligt... Jonas jobbar till 18 idag, hur ska jag orka jobba inatt? Hoppas barnen kan vila samtidigt idag, men det har jag aldrig lyckats att få dom att göra, jo kanske 2-3 ggr.. =) Ajja det löser sig nog, det är ju bara 1 natt som tur e!

Barnen har nyss ätit gröt. Och är klädda för dagen, bara jag kvar. Jag ska hoppa in i duschen snart..





Fast dom här bilderna är från igår kväll när dom åt kvällsmat! 

När jag började med gröt till Tilma så vill helt plötsligt Evelyn oxå ha gröt. Så hon fick en skål med 4 månaders gröt. Jag märkte att hon blev inte mätt mer än 20 min på den. Men hon älskade den. Så jag kokade havregrynsgröt till henne, men det åt ju inte Tilma. Åhh.. Larv hon har börjat med, så när jag var på icamaxi igår så hittade jag sempers gröt från 2 år. Då köpte jag den och hon älskar den!

Det är mycket ditt växande barn ska orka med under en dag på förskolan eller i lekparken. Utan tillräckligt med näring i kroppen tar energin gärna slut innan det är dags för lunch. Därför lanserar vi nu Fullkornsgröt med äpple, jordgubb och banan för att de lite större barnen ska orka busa och växa.

Det finns många anledningar för ditt barn att äta vår nya Fullkornsgröt med äpple, jordgubb och banan:
  • Extra vitamin D
  • Osockrad
  • Järn- och vitaminberikad
  • Innehåller aktiv bakteriekultur

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback