Första dagen på dagis för Evelyn på 2½ vecka...

...idag, och det gick jätte bra.
Hon sov när jag kom dit för att hämta henne, så jag fick väcka mitt lilla hjärta. Men det gick oxå bra, hon blir aldrig sur för att man väcker henne.
Jonas och Tilma satt kvar i bilen och väntade. Vi åkte till affären direkt och handlade gilé till maten som stod på kokning hemma. Stek, potatis, sås och kokta morötter. Riktigt gott blev de....



Jonas åkte för ett tag sen till jobbet, inte kul alls att vara själv på kvällen. Men men, så e det! Jag och barnen hade iaf mysigt igår kväll.
Sitter och funderar på om man ska ta sig ut på en promenad kanske, är så fint väder ute.
Ikväll blir det tidigt i säng. För natten som var, var en katastrof. Fy faan..
Jag la mig i sängen klockan 22 sen vid 22.30 vaknar Evelyn av en mardröm, så jag satt med henne i hennes säng tills hon somnade. Sen gick jag och la mig igen. Sen vid 23.30 börjar Evelyn skrika hysteriskt så jag springer in dit, jag hade knappt hunnit somna, tror det var en mardröm till. Så jag satt där en stund och gick och la mig igen, klockan var då 00.10. Jag somnade ganska fort men Tilma vakna vid 1.00 och ville ha mat, gick upp och hämtade pumpad mjölk och värmde sen gick jag in och skulle kolla Evelyn, hon låg inte i sin säng! Sprang runt i hela lgh och letade, fick panik. Gick in till våran säng och där låg hon nerbäddad på pappas sida. Hon sov som en prinsessa så jag väckte inte henne. Jag gav Tilma maten och sen somnade vi. Klockan blev 2.45, Jonas kom hem strax efter 3 och då sov alla som stockar. Han bar in Evelyn till hennes säng.
Klockan halv 6 kom Evelyn in springandes till oss och ville upp, så vi gick upp och kollade tv. Herregud vilken natt, jag sov typ 3 timmar. Men att jag inte märkte när hon kom in och la sig brevid mig. Haha hon låg så fint där på Jonas kudde och under täcket. =)
Så jag är skapligt trött nu!

pussOkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback