Svälten i Afrika!!

Jag kollade på detta klipp från Aftonbladet och jag mår riktigt dåligt av det och det bara rinner tårar. Så jag bestämde mig för att skicka pengar. 100 kr blev det denna gång! Det tycker jag ni med kan göra. Vi har det så bra här i sverige, dom flesta iaf. Så mellan 50-100 kr har man råd att skänka.






Usch jag blir så ledsen över alla barn som lever såhär. Varför har dom det så? Kan inte världen leva lika??


32 dagar i öknen Abdilfath 2 år från Somalia kämpar för sitt liv i flyktinglägret Dadaab i Kenya. Han har korsat öknen i 32 dagar tillsammans med sin mamma Ido Jaylani. "Jag flydde från torkan och kriget för att få hjälp här", säger hon.

http://www.lakareutangranser.se/timme
Där kan du skänka! Om ni vill... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback