Vilken dag..

Dagen började skit bra. Evelyn vaknade strax innan 6. Jonas gick upp och gjorde iordning välling. Sen låg alla tre kvar i sängen och mös lite. Men halv 7 var det dax att gå upp tyckte Evelyn, så det var bara att pallra sej upp.. Men inget mej emot iaf. Jag var utvilad, jag la mej vid 21.00 igår så.. hehe
Vi åt frukost och fixade lite här hemma. Vi skulle besikta bilen vid halv 2 i Örebro. Men vi drog mkt tidigare än så. För vi skulle in på biltema en sväng innan och äta.
Men påvägen till Örebro ringer Jonas jobbarkompis Krille och sa att han krockat mellan Frövi och Örebro. Jag hör bara Jonas säga. -Herregud, vi kommer fort. Jag fattade inget. Men Jonas sa att dom hade krockat. Jag fick puls och vart skakig. Men vi kom fram dit efter 3 min. Ja jag ska inte berätta hela storyn. Men när vi var där kom iaf ambulans först sen brandbilen som började stoppa trafiken. Sen till sist kom polisen.. Jag stod där med Evelyn i famnen. Han som körde personbilen var oskadd, men hela nosen på bilen var platt. Och på lastbilen som Krille körde var det lite inbuktat.  Det var iaf personbilens fel. Han körde rätt ut i vägen när Krille kom.
Evelyn vinkade till en av brandmännen som kom fram och hälsade på henne och sa
-Vänta här.!
Jag och Evelyn stod kvar där. Och han kommer tillbaka med en stor och fin nalle till Evelyn.. Hehe så gullig. Evelyn har fått en olycksnalle. Som barn får på olyckor, bränder mm.. Hehe
Aja vi var kvar där. Jonas ville vara kvar som stöd för Krille. Men efter ett par timmar så drog vi eftersom att dom oxå skulle dra.
Så vi åkte till biltema och fixade en grej på bilen.
Sen till besiktningen. Och bilen gick inte igenom. Faan en del att fixa.! Och plånboken kommer döööö.!! =/ Men men Jonas måste ju kunna komma till jobbet. Vi ska försöka fixa allt nu när han är pappaledig denna vecka.!

Och nu är Jonas hos hans föräldrar och hälsar på. Och jag sitter bara här. Jag funderar på om jag ska baka nå bullar idag. Men vet inte om jag orkar.! Får se sen..

Jonas och Krille jobbar på ett lastbilsföretag. Dom kör samma svängar. 2 skift. Så om Krille kör dag kör Jonas kväll osv..
Dom kör farligt gods.. Haha så brandmännen var rädda ifall det skull explodera. hehe

Nee nu ska jag duscha..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback