Godmorgon Tisdag...

...just nu sitter jag här med lite kaffe. Jag vet så fort jag börjar jobba så dricker jag kaffe. Jag älskar kaffe egentligen men när jag vart gravid så klarade jag inte av de. Men nu älskar jag det igen! Hmm. Haha
Jag har nyss vart och lämnat Evelyn på dagis. Hon ska vara där dom där 15 timmarna man har i veckan. Eftersom annars skulle hon bara få vara där en dag denna vecka. Så vi fyllde ut veckan! Jag har inte haft tid att blogga i helgen. Har haft fullt upp! Men tänkte skriva lite kort om vad vi gjort i helgen.

I fredags när Jonas kom hem från jobbet så la vi oss och vilade en stund sen åkte vi till Marieberg och åt på kinabuffén. Sen in på den nyöppna MediaMarkt (Stavas? Heter?) Ajja. Och gud vad stort det var! Fast jag kom på att jag skrev väl om det i förra inläget. Haha skitsamma...

I Lördags så jobbade jag mellan 7.30-14.30. Jonas hämtade mej för att vi skulle på kattutställning i Örebro. Hans mamma ställde ut sin lilla kissemiss! Men vi kunde inte vara där så länge pga att Evelyn vart så gnällig. SÅ vi åkte hem och lagade mat och lekte massa. Evelyn somnade inte förens vid 22.30. Så vi la oss ganska så direkt efter.

I söndags var vi bjudna hem till mamma. Så på förmiddagen åkte vi först till coop och köpte en liten bebispool till Evelyn. Som vi skulle ta med hem till mamma. Så vi åkte till mamma ganska direkt och blåste upp den. Sen fyllde vi med varmt vatten. Och det var bland det roligaste hon gjort. Hon var helt galen. Hon slängde sej och hoppa och skvätte. Det var en upplevelse för henne.! =) Sen när hon badat klart då satte vi oss till bords för att äta grillat. MmMmMm. Der blev potatis, kött, kycklingklubba, sallad och en skit god dressing. Det var jätte gott.! Sen vart det att stressa iväg till jobbet. Jobbade mellan 14.30-21.00. Jag hade verkligen ingen lust i söndags att jobba. Ville vara hemma och det var så kul att bada Evelyn. 

Igår måndag så jobbade jag mellan 7.30-14.00. SÅ jag lämnade Evelyn vid dagis klockan 7. Och jag kan säga att det kändes i hjärtat. En som jobbar där tog över Evelyn och hon ville tillbaka till mej men jag gick bara. Usch jag kände mej så elak. Men jag jobbade en stund sen ringde jag till dagiset och dom sa att det gick hur bra som helst! När klockan sen blev 14.00 så cyklade jag det fortaste jag kunde till dagiset. Och där ser jag Evelyn sitta och gunga ute. Hon hör min röst säga -Hej Evelyn. Hon blev jätte glad. Men det hade gått bra hela dagen. Hon trivs jätte bra. Och det lättade på mitt hjärta kan jag säga!


Ne nu blir det för mkt för er att läsa. Men tänkte lägga in lite bilder från helgen.!


   


 
  


Sen bilderna från imorse. Hon står och dansar! =)
   
  


Så det var bilderna. 
Jag tänkte på den där polen jag köpte den var skit bra! Ni ser ju att det är som en vägg. Den skyddar Evelyn från solen. Och sen var den billig oxå. Köpte den på coop för 149;- 

Ne nu ska jag duscha!
 


Kommentarer
Jenny säger:

Oj vilken bra pool!! Måste kolla om den finns på coop hos oss också :)

2010-06-08 | 19:05:36
Bloggadress: http://jennyjohanna86.blogspot.com
malin - mamma till nova ♥ säger:

Absolut!

Oj vad duktig hon är :)

Vad skönt! Förstår hur det måste ha känts, Nova ska ju kanske också rätt snart börja på dagis :/

Vilken bra pool ni köpt! Vi köpte också en igår men utan vägg eller tak.. Hade ju varit bättre med tak men hittade ingen sån. Hade tänkt köpa ett parasoll till som skydd mot solen.

2010-06-09 | 08:41:36
Bloggadress: http://mammatillnova.bloggplatsen.se
Kristina säger:

Vilken bra pool med "solskydd"! Bra pris också, sån ska jag nog kolla om de har kvar :) Lilly dansar och diggar till musiken på din sida hihi

2010-06-10 | 09:02:27
Bloggadress: http://rosenlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback