♥ 9 månader idag ♥

Jaha idag är det torsdag redan.! Och Evelyn är 9 månader idag. Bara 3 månader kvar tills lillskiten fyller sitt första år.! ;) Längtar tills jag ska få fixa till hennes kalas. =) Hehe nerrå. jag vill njuta av den här tiden först innan hon börjar springa omkring. !

Idag ska jag och Evelyn ta tåget in till Örebro och möta upp Joinas. Vi ska in på Ikea, Marieberg och Maxi. Så det blir fullt upp.! Men Evelyn älskar att åka tåg. Sist vi gjorde de så satt hon på ett eget säte och såg så stolt ut. Hon babblade och ja skrattade.! Men hoppas det blir lite varmare tills vi ska gå till tåget. Det är ju en liten bit att gå. =) Som det ser ut nu så blir det nog ingen sol idag =/



Evelyn sover så otroligt dåligt på nätterna. Hon vaknar till minst 5-7 ggr per natt. Hon har aldrig vaknat på natten förut. Inte ens när hon va nyfödd. Så man ska väl kanske inte klaga.. Hehe men vi har ändrat på hennes rutiner lite..


Mat o sovrutinerna


6.00-7.30 Välling 200 ml
8.00-9.00 Gröt + Rån + Dryck
9.30-10.00 Lägga henne ( sover 1 timme ca)
11.30-12.30 Halvburk med mat + Dryck
14.00-14.30 Mellanmål tex banan + Dryck
15.00-16.00 Sova
16.30-17.00 Halvburk med mat + Dryck
18.00-18.30 Gröt + Dryck
19.30 Välling 150 ml
20.00 Sova för natten


Så får hoppas hon sover bättre nu på nätterna, börjar med dom här rutinerna idag. Så det kanske tar ett par dagar innan hon kommer in i dom.. Hehe Men vi får la se.!

Nee nu ska jag fixa lite..

PussKram



Kommentarer
Anonym säger:

Grattis till lillan! Månaderna går ju otroligt fort..



När jag först såg matlistan tänkte jag "gu va ofta hon äter" men det är ju ingenting mot min lilla korv som äter varannan timme under hela dagen, haha =)

2010-02-25 | 20:24:44
Bloggadress: http://jennyjohanna86.blogspot.com
Anonym säger:

Hej!



Jag skulle nog skjuta på sovningen lite längre på förmiddagen så hon sover längre i sträck. Så kanske hon slipper sova så sent på eftermiddagen, de kan göra att hon inte är tillräckligt trött när hon ska sova för natten, så hon sover ojämnt. Men alla barn är olika. Plus att de börjar drömma mer och mer ju äldre de blir och då förstår de inte riktigt själva när de drömmer så de kan med göra att de sover sämre än period.



2010-02-25 | 21:10:38
malin - mamma till nova ♥ säger:

du får hälsa sötnosen grattis i efterskott från nova & mig ;)



2010-02-26 | 14:26:08
Bloggadress: http://malinnpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback